Realitní činnost v sobě ukrývá podvodné jednání

Realitní činnost je plná nástrah a jestliže nejste v tomto oboru alespoň trochu znalí, můžete velmi snadno podlehnout. Pokud využíváte služeb realitní kanceláře, může se vám stát, že na vás dotyčný makléř bude zkoušet známé finty. Jedná se o triky, pod kterýma vás chce přesvědčit o uzavření obchodu. Bude vám namlouvat, že tato metoda je pro vás jediná správná a v případě, že ji nepodepíšete proděláte i kalhoty. Problém je v tom, že opačný postup je správný. Mnohdy tito realitní makléři nemají ani ponětí, co vlastně nabízí, jde jim převážně o svůj vlastní zisk.

Realitní činnost ukrývá podvodníky

Tímto vás nechceme od využívání realitních kanceláří nijak odrazovat. Právě naopak, je rozhodně na místě při takhle cenném majetku využít služeb odborníků, je však zapotřebí, najít toho pravého. Většina lidí si myslí, že všichni patří do jednoho pytle a nedají šanci těm, kteří si ji opravdu zaslouží. Realitní činnost neukrývá pouze podvodníky, ale i skupinu poctivých makléřů, kterým jde v první řadě o blaho klienta. Jaké triky na vás mohou zkoušet realitní makléři, kteří nepatří mezi poctivé nadšence tohoto oboru?

Podíváme se trikům na zoubek

Máte nemovitost, kterou momentálně chcete prodávat sám a bez služeb realitní kanceláře? Dávejte si na tento postup pozor. Mnohdy ani nevíte, kde všude je vaše nemovitost inzerována. Realitní makléři nebo kanceláře se vám následně ozvou s tím, že mají pro vás vhodného klienta. Nejde teď o to, zda klienta skutečně mají nebo nikoliv. Postup totiž bude v obou případech stejný. Jednoduše se chtějí do vaší nemovitosti podívat a navázat s vámi jakýkoliv kontakt vedoucí k uzavření exkluzivní smlouvy.

Neexistující nemovitost

Známým trikem realitních kanceláří je tzv. neexistující nemovitost. Brouzdáte si po internetu a v tu ránu uvidíte nemovitost svých snů, a to za nejlepší možnou cenu. Zvedáte telefon a voláte na uvedený kontakt, na druhé straně se ozve hlas realitního makléře s tím, že je nemovitost již prodaná. Ještě před ukončením hovoru se však protistrana pokusí nabídnout ze svého portfolia jinou nemovitost a rovněž za stejným účelem. Byt nebo dům na který jste volal nejspíš ani neexistuje, jde pouze o lákadlo, které vás má přilákat.

Provizi si stanovte dopředu

V případě, že si provizi nestanovíte dopředu a poté nezapíšete do smlouvy, může se vám to pěkně prodražit. Jedná se o vaše finanční prostředky, a právě z tohoto důvodu byste je měli mít vždy pod kontrolou. Jestliže se tedy rozhodnete pro spolupráci s realitní kanceláří, udělejte si mezi sebou pořádky. Na rovinu se zeptejte, o jak vysokou částku po úspěšně dokončeném obchodu se jedná. Jakmile se dozvíte o provizi více informací, trvejte na tom, že si ji chcete nechat sepsat do smlouvy. Realitní činnost je v tomto odvětví individuální a nepočítejte tedy s fixní sumou v rozmezí od 3 do 5 %.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *